جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در عصری زندگی می کنیم که هزاران گزینه‌ی مختلف برای داشتن یک خرید لذت بخش در اطرافمان وجود دارند. کافیست با نوک انگشت مان روی یک آگهی وسوسه کننده در فروشگاه ها آنلاین و صفحات اینستاگرامی ضربه بزنیم تا با انبوهی از کالاها و کسب و کارهای مختلف روبرو شویم.

وجود این تعداد انتخاب رنگارنگ، در عین حالی که به مشتریان آزادی عمل بیشتری می دهد، صاحبان کسب و کارهای کوچک را با یک چالش اساسی مواجه می کند. نه تنها باید به قدری متمایز باشیم که مشتریان در بین رقبا ما را انتخاب کنند، بلکه باید رابطه ای بسازیم تا در خرید های بعدی هم مشتری به ما رجوع کند و یک حس وفاداری نسبت به فروشگاه ما پیدا کند.

وقتی کسب و کار شما، یک کسب و کار آنلاین است، تحقق این امر، همیشه ساده نیست. برای مثال به وجود آوردن حس اعتماد در یک ارتباط اینترنتی که بواسطه‌ی صفحه مانیتور یا موبایل طرفین انجام می‌شود، به مراتب سخت تر از ارتباط چهره به چهره است.

 

۱. با مشتریان خود تعامل و ارتباط برقرار کنید.

نگذارید مشتریان با کسب و کار شما غریبه شوند. یک روش نتیجه بخش این است که کاری کنید زمانی که مشتری درحال مکالمه با شماست، احساس کند جزوی از برند و هویت تجاری شما قرار دارد. به کاربران خودتان نشان دهید چقدر برای آنها ارزش قائلید و وجودشان چه اندازه برای شما مهم است.

صحبت کردن: چیزی که برای پیداکردن صمیمی ترین دوستان خودمان از آن استفاده کردیم و عمیق ترین رابطه ها را بر همین اساس بوجود آوردیم. نقش صحبت کردن در ارتباط بین کارمندان، مخاطبان و مشتریان مسلماً حیاتی است.
این اصل زمانی هم به دنیای اینترنت وارد می شوید، تغییر نمی کند. شاید بتوان گفت ضروری تر و مهم تر هم می‌شود، چرا که باید بیشتر تلاش کنید شخصیت کسب و کار خودتان و ارزش های آن را به مخاطب انتقال دهید.اما چه کنیم که این اتقاق بیفتد؟

اضافه کردن سیستم چت آنلاین به سایت: گام مهمی که به معنای واقعی کلمه با مخاطب شما ارتباط برقرار می کند. به کمک این سیستم، هر لحظه در کنار مشتریان و پاسخگوی سوالات احتمالی ایشان باشید.

حسن برخورد شما در یک چت کوتاه، می تواند نشانگر شخصیت کلی برند تان باشد. پس دقت کنید تا در اندک مکالمه هایی که با مشتری دارید، صبور باشید و با احترام رفتار کنید.

شبکه های اجتماعی: وب سایت شما تنها کانالی برای گفت و گو نیست.

 

اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و حتی تعدادی از شبکه های اجتماعی داخلی، برخی از پادشاهان این قلمرو هستند.

از فرصت های این فضا با حضور هدفمند خود استفاده کنید. ارتباط نزدیک تر با مخاطب، دیدن کامنت ها و پاسخ دادن به آنها، پیدا کردن علایق کاربران، برنامه ریزی برای کمپین های تبلیغاتی و هرآنچه می توانید از ارتباط مخاطبان با شما در فضای خارج از کسب و کار بدست آورید.

مزیت این شبکه ها این است که مخاطب شما از قبل آنجاست. فقط باید محتوا یا به قولی خوراک مناسب آنها را تولید و منتشر کنید. اضافه کردن جنبه های فان، استفاده از موقعیت ها و سوژه های داغ مجازی هم می تواند برای کاربر جذاب باشد.

انتشار محتوا و گرفتن بازخورد و کامنت، به شما می‌گوید با چه سلایق و روحیاتی طرف هستید و هم پتانسیل آنها در تبدیل شدن به مشتریان واقعی کسب و کار شما را نشان تان می‌دهد.

۲. بهترین تجربه‌ی خرید آنها باشید!

 

اقدام دیگری که برای افزایش رضایت مشتری (وفاداری) باید انجام دهید، پهن کردن فرش قرمز در مسیر بازگشت آنهاست. کسی که تا به حال از شما خرید کرده، ویژگی های کالای شما و وجه تمایز خدمات تان را می داند. (فرض می کنیم شما و کسب و کارتان همه آنچه که باید در برند سازی و فروش رعایت می کردید را به نحو احسن انجام داده اید.)

 

از اینکه توانسته اید تجربه‌ی خوبی در خرید اول بوجود آورید و رضایت مشتری تان را بدست آورید، به شما تبریک می گوییم. اما چقدر احتمال دارد خرید بعدی از سمت همان مشتری اتفاق بیفتد؟ چه مدت بعد از اولین خرید و با چه کمیت و کیفیتی؟

تا به اینجا مسیر را درست آمدید، حال برای تبدیل کردن یک مشتری دائمی به مشتری وفادار، باید چند گام دیگر نیز بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته ها